İçerik Pazarlamasında Kaliteli İçerik Paylaşımı
Markaların hedeflenen kitleyi etkilemek, etkileşim kurmak ve potansiyel müşteri yaratmak adına yaptıkları genel içerik çalışmalarına içerik pazarlaması adı verilir. İçerik pazarlamaya başlamanın en önemli adımlarından biri kesinlikle kaliteli içerik oluşturmaktır. Peki, ucuz içerik oluşturmak içinde bulunduğumuz bu durumu nasıl etkiler? Reklam ajansları neden ucuz ve özensiz içerik çalışmasını önermiyorlar.
İçerik Pazarlaması Stratejisi Nasıl Planlanmalıdır?
İçerik pazarlaması, kârlı müşteriyi teşvik etmek amacıyla tanımlanmış bir kitlenin dikkatini ürüne çekmek ve ürünü elde etmesi için değerli, alakalı, tutarlı içerik oluşturma ve dağıtma üzerine kurulu bir pazarlama tekniğidir. İçerik pazarlaması, belirli stratejiler üzerine kurulması gereken çalışmalar bütünü olarak ifade edilebilir. Kurulması gereken strateji ve uygulanması sürecinde önem verilmesi gereken adımlar aşağıda sizler için derlenmiştir.
1. İçerik Planı
İçerik pazarlamasında stratejik plan genellikle içerik takvimini doğru oluşturmaya dayanır. İçerik takvimini detaylı bir şekilde planlamak stratejinizin düzgün bir şekle yol almasını sağlar. İçerik takviminde içeriğin kalitesi, üretim süreci, içerik yazarlarının izlediği plan ve benzeri tüm unsurlar belirlenmiş olur. Yaptığınız belirleme planlamanın başlangıcı içeriğimizin temeli için önem verilmesi gereken bir detaydır.
2. Üretim Süreci
Oluşturulan içerik takvimi doğrultusunda uygulanması gereken bir sonraki adım ise üretim sürecine geçiştir. Üretim sürecine geçişte belirlenen içerik planının birebir uygulanması içerik pazarlamasının başarılı olmasını yüksek oranda arttırabilir. Üretim süreci boyunca kaliteden ödün vermemek yani özgün bir strateji planlamak dikkat edilmesi gereken adımlardan biridir.
3. İçerik Kalitesi
İçeriğin kalitesi, içerik pazarlamasının her adımı gibi en önemli adımlarından biridir. Çoğu web sitesinin genellikle yaptıkları hataların başında ucuz ve basit içerikler gelir. Ucuz içerikler içerik pazarlaması bakımından istenilen kaliteyi sağlayamaz. Bu nedenle pazarlama çalışmalarınızın başarısını düşürüp ve firmanız için bir leke yaratabilir. İçerik üretiminize gerekli zamanı ayırmak oldukça önemlidir. Ucuz maliyetler ile üretilen ve yeterli zaman ayrılmayan içerikler, uzun vadede daha pahalıya mal olabilir. Bu nedenle kaliteli içerik unsurlarına mutlaka gerekli önem verilmelidir. Kaliteli içerik, içerik yazarının kaleminden özgün olarak çıkmış, okuyucuya değer katan, bilgilendiren, doygun, trendleri takip eden ve yine okuyucuyu sıkmayacak niteliklere sahip olan içeriklerdir. Okuyucunun ucuz içerik ile karşılaşması web sitesinden ayrılmasına sebep olur. Bu da ziyaretçi oranını, ziyaretçinin web sitesinde kalma oranlarını direkt olumsuz olarak etkiler. Tüm bu oranlar web sitenize verilen reklamları da olumsuz etkiler ve emeklerinizin tamamı çöpe gidebilir. Sonuç olarak içeriğin kalitesi, tüm iletişim çalışmalarını etkileyecektir. Bu nedenle önem verilmesi gereken özgün konuların başında gelir.
4. İçerik Paylaşımı
Kalitesine güvenilen içeriklerin tekrar dolaşıma sokulması markanız için önemli bir gönderi türüdür. Günümüzde içeriği dolaşıma sokma konusunda en işe yarar yöntem sosyal medyadır.
Sosyal medyanın günümüzdeki gücü ve sesi inanılmaz boyutlara gelmiştir. Markanızın adına oluşturulan sosyal medya platformlarında içeriğin paylaşılması sonucunda gönderiniz potansiyel kullanıcılar ve müşteriler ile bir araya gelir. İçeriğin güncel akışa uyum sağlaması sosyal medyada öne çıkmanızı kolaylaştıran unsurlardan biridir. Güncelliğini kaybetmiş olan içerikler yeniden dolaşıma girse de yeterli etkileşimi yaratmayacaktır. Bu nedenle içerikleri yeniden paylaşılma girmeden önce mutlaka yenilenmesi gerekir.
5. Arama Motoru Pazarlaması ve İçerik
İçerikleri arama motorlarına uygun olarak oluşturmak ve yayınlamak gerekir. İçerik pazarlaması ile arama motoru pazarlaması aslında multidisipliner ve birbirlerini etkileyen alanlardır. SEO çalışmalarında en önemli kıstaslardan biri de içeriğin kaliteli olmasıdır. Ucuz içeriklere sahip olan web siteleri, arama motorları sonuçlarında alt sıralarda listelenirler. Bu sebeple web sitelerinin kaliteli içeriğe odaklanmaları arama motoru pazarlaması açısından da faydalı olacaktır. Seo ajansı, içerik yazarları ile birlikte çalıştığında en faydalı sonuçlar alınacaktır.
Tüm bu anlattıklarımızı uyguladığınızda, bu süreç sonucunda içerik pazarlaması başarılı bir şekilde ilerler. Önemli olan içeriğin kalitesine dikkat etmektir. İçerik pazarlaması çalışmalarında ivme kazanarak garanti verilerek ilerleyebilmeniz adına En Şirket sizlerle çalışmaktan onur duyar. Bizim ile oluşturulacak strateji planlaması sizleri iyi bir deneyim bekliyor. En Şirket aracılığıyla hazırlanan plan doğrultusunda verilen bilgilerle işleriniz uzmanlar tarafından oluşturulur. Bu sayede web sitesinde yer alan tüm içerikler özgün olup kullanıcıya hitap eden formatta hazırlanmış olur.
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.