Markalar İçin TikTok Pazarlaması

TikTok ve Sosyal Medyadaki Yeri

Uzun zamandır popüler halede olan TikTok dünyayı halen kasıp kavuruyor. TikTok pazarlaması, markaların pazarlama stratejileri açısından aktif halde ve çok önemli bir kale haline gelmiş durumda. Dünya üzerinde 2 milyar indirmeye ulaşan aynı zamanda 35 milyona yakın aktif Türk kullanıcısı olan bu sosyal medya platformu pazarlama için en iyi kitleye ulaşabilen ve dikkat çekebilen uygulamalardan birisidir. Sosyal medya ajansı konumundaki ajanslar ise bu uygulamayı en iyi şekilde kullanıp markalara başarılı bir pazarlama yaratmalı. TikTok reklamları şimdiye kadar istenilen ilgi ve beklentiyi karşılamış durumda.

Büyük kitlelere başarıyla ulaşabilen ve bünyesindeki kitlelere güven ve merak duygusu kazandırabilen bu uygulamayla markalar, pazarlama işlemlerini başarıyla gerçekleştiriyor. Markalar hedef kitle bulma ve hedef kitlelerine ulaşma konusunda TikTok ile başarıya ulaşıyor. TikTok kullanıcıları tarafından büyük ilgi gören bu uygulama markaların iletmek istediklerini hızlı ve başarılı bir şekilde yayınlıyor. TikTok pazarlaması bu yüzden büyük bir ilgi görüyor.

Tiktok Pazarlaması Mantıklı mı?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi markalar açısından TikTok pazarlamasını uygulamak kesinlikle mantıklı bir strateji. TikTok kullanıcıları iletileri en iyi şekilde alıyor ve dikkatlarini çekerse çok daha verimli oluyor. Bunun yanında TikTok kullanmayan kitleler de başka sosyal mecralardan yine de TikTok videolarını izliyor. Yani bu uygulamanın içerikleri bu uygulamanın kullanıcısı olmasa da insanlara kolaylıkla ulaşabiliyor. Bu sebepten markaların reklamları sadece TikTok ile bitmiyor, daha da geniş bir kitleye ulaşıyor. Hedef kitle iletileri alıyor bunun yanında tahmin dışı olan kitleler de iletileri alıyor. Markalar bu yüzden istedikleri reklam stratejilerini bu uygulama ile başarılı şekilde sürdürüyor.

Bu uygulamanın diğer uygulamalardan farklı ise burada bütün influencerlar yer almıyor. Yani tam anlamıyla göstererek bir reklam veya ürün önerileri pek fazla yok. Aynı zamanda diğer uygulamalara göre daha çok eğlenmeyi önceliğinde bulunduran bu uygulamada bir ürün pazarlamak istiyorsanız doğru bir strateji izlemelisiniz. Göze batmak yerine o uygulamayanın benzer içeriklerini üreterek hareket ederseniz gerçekten başarılı bir pazarlama oranına sahip olabilirsiniz.

Peki, Markalar Nasıl İçerikler Kullanmalı?

TikTok kullanıcıları ve markalar olarak eğer bu platformda pazarlama yapmak istiyorlarsanız en önemli adım ise hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmaktır. Bu koşullar altında kullanıcılar ve markalar uygulamaya uygun tarzda içerikler seçmeli. Bu içeriklerin eğlenceli, yenilikçi ve yaratıcı olunması gerekiyor, çünkü bu uygulamada yer alan herhangi bir içerik çok beğenilip ana akım haber kanallarına bile çıkıp dünyaca ünlü bir hale bile gelebiliyor. Bu sebepten markalar içeriklerini TikTok kullanıcılarının ve uygulamanın istediklerine göre yaratıp sunarsa işleri daha kolay ve pazarlama süreci daha başarılı ilerleyecektir.

TikTok’ta En Çok Kullanılan Reklam Modeli

Öncelikle reklamınızı yayınlamanız için TikTok ads’den rezervasyon yapılması gerekiyor. Bu uygulamada birçok çeşitte reklam modelleri bulunuyor. Reklamınızı düzgün ve verimli bir şekilde icraata sokabilmeniz için markanızın kategorilerine en uygun şekilde seçmeniz gerekmekte. Şuan TikTok uygulamasında en çok kullanılan reklam modeli InFeedAds türüdür. Cpm üzerinden hesaplanan reklam maliyetleri ile kullanılan bu modelde marka tanınırlığı, akılda kalıcılığı ve pazarlaması açısından iyi bir yol izlenebiliyor.

Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.

Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.

Yorum yap:

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

360° AJANS HİZMETLERİ
En
Şirket
Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak ve bizimle tanışmak için hemen iletişime geçebilirsiniz.

SOSYAL MEDYADA BİZ