Dijital reklam yolculuğunuzda en önemli ve son aşama profesyonelce hazırlanmış bir medya planlamasıdır. Medya planlama, reklam verenin mesajını hedeflediği kişilere ulaştırmak amacıyla seçeceği medya kanalına karar verme sürecidir. Planlama sırasında belirlenmesi gereken öncelikli konuların başında pazarlama ve reklam amacı gelir. Daha sonra ise belirlenen amaç doğrultusunda, mesajların doğru seçilmesi ve hedef kitlenin belirlenmesi gerekir.
Bir ürünün veya markanın medya/sosyal medya yoluyla pazarlaması yapılırken, doğru hedef kitleye doğru kanallardan pazarlanabilmesi için sistematik bir çalışma ve araştırma gerekmektedir. Eğer doğru bir medya planlama yapılırsa uygun bütçeyle maksimum kitleye ulaşılabilir. Bu nedenle medya planlama hazırlanırken profesyonel bir desteğe ihtiyaç vardır.
Yorum yap: