Reklam; markadan çıkan ürünü, hedef kitleye, doğru pazarlama yöntemiyle cazip hale getirme sanatıdır. Pazarlama sürecinin en önemli ögesi olan hedef kitle, pazarlama çalışmalarını doğrudan etkileyen bir faktördür. Bu nedenle reklam, müşteriyle iletişimde önemli bir rol oynamaktadır.
Hedef kitleyi en genel anlamı ile mesajın ulaşması amaçlanan kişiler olarak tanımlayabiliriz. Bu hedef kitleyi doğru bir şekilde belirlemek, bir markanın dijital pazarlama sürecindeki en kritik konularının başında gelir. Belirlenen hedef kitlenin düşüncelerini olumlu yönde değiştirmek ve eyleme geçirilmesini sağlamak pazarlama iletişiminin çalışmalarındaki öncelikli hedeftir. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, temasta bulunduğu ya da bulunabileceği tüm ilgili kitleleri yakından tanıyan bir işletmenin pazarlama iletişiminde çok daha başarılı olacağı açıktır.
Yorum yap: