Twitter ile Kurumsal Markalaşma

Twitter Platformuna Giriş

Sosyal medyada Twitter bilindiği üzere ilerleyen teknolojinin sayesinde birçok kişi ve firmanın gündeminde yer almaktadır. Bu platformlarda insanlar ve kurumlar kendi içeriklerini, düşüncelerini ve ürünlerini paylaşabiliyorlar. Sosyal medya hesabı kullanırken profesyonellerden destek alınmalı ve markanıza dair doğru stratejiler geliştirilmelidir. Bu sosyal medya platformlarından insan etkileşiminin en yoğun olduğu ağlardan biri kesinlikle Twitter’dır.

Twitter’da Marka Tanıtımı

Öncelikle bir firma olarak Twitter kullanıyorsanız, kurumsal imaj yaratmak için önem göstermeniz gereken birkaç unsur vardır. Bu unsurların başında kullanıcı adı ve site içi tasarımı gelmektedir. Sosyal medya üzerinden insanlara ulaşabilmek ve akılda iyi bir izlenim bırakabilmek için iyi bir kullanıcı adını firmanızı en iyi şekilde özetlemesi son derece önemlidir. Kullanıcı adınız mümkün olduğunca genel olmalıdır, çünkü kullanıcılar arama kısmında firmanızı genel adınızla arama yapmaktadır. Örnek olarak siz Coca-Cola’yı Twitter’da siyah gazoz adıyla aramazsınız.

Evet, kullanıcı adınızı belirlediniz. Şimdi ise ikinci adım olan site içi tasarımınızdır. Bir takipçiniz arama yerinde sizi yazdı ve genel kullanıcı adınız sayesinde sizi rahatlıkla buldu, sonrasında ise takipçinizin karşı karşıya kalacağı şey ürünlerinizden önce site içerisi tasarımınız olacaktır. Site içi tasarımınızda kapak resmi ve arka plan resmini aynı veya benzer görseller kullanmaya dikkat edin.

Twitter’da Bilgi Sunumu

Hazırlamış olduğunuz profilden sonra firmanızı tanımlayacak gönderimler hazırlamanız gerekir. Paylaşımlarınız çoğunluğu ürün tanıtımına yönelik bir gönderiyse sade ve ürünü iyi tanıtabilecek bir şekilde olmalıdır, kaş yaparken göz çıkarmamanız gerekir. Ekleyebilirseniz gönderilerinize müşteri görüşlerine yer vererek gönderiminizi destekleyebilirsiniz.

Sosyal Medyada Aktiflik Önemlidir

Sosyal medya platformlarında gönderilerinizin içeriğinden ziyade paylaşım sıklığı da önemlidir. Sakın paylaşımlarımız sık olsun diye gereksiz paylaşımlar yapmayın bu sefer takipçileriniz sizin paylaşımlarınızdan sıkılıp takipten çıkabilir. Kendinize bir paylaşım süresi belirleyin mesela günde 1 ya da 2 günde 1 gibi belli süreler içinde paylaşım yapın. Bu sistematik olarak tanınmanıza ve aktif bir kullanıcı olduğunuz için gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Müşterileriniz ile Diyalog Kurma

Paylaşımlarınızı yaptıktan sonra müşterilerinizin geri dönüşlerini dikkate almalısınız siz takipçilerinize göre kendinizi yönlendirmelisiniz. SAKIN UNUTMAYIN! Müşterinizin yaptığı geri dönüşler sonucu oluşan bir problem olursa kesinlikle Twitter ortamından tartışmayın! Diğer müşteriler bu tartışmayı görünce markanız olumsuz etkilenebilir ve itibar kaybına yol açabilir. Bu olası durumlarda alttan alarak çözüm odaklı iletişim kurmaya çalışmalısınız. 

Takipçilerinizler aktif bir şekilde diyalog kurarak onlara tavsiyeler vermeyi unutmayın. Kampanya yapacağınız zaman müşterilerinizin dikkatini çekerek güncel olarak sayfanızı girmeye ve zaman geçirtmeye çalışın. Son olarak minik bir bilgi Firmanızın takipçi sayısından ziyade aktif kullanım ve olumlu bir müşteri iletişimi sizi her zaman diğer firmalardan ayıran en iyi özellik olacaktır.

En Şirket’in sosyal medya yönetimi dışındaki hizmetlerini görmek için buraya tıklayabilirsiniz. Diğer bir bloğumuz olan “Google Alerts Nedir? Ne İşe Yarar?” adlı yazımızı görmek için ise buraya tıklayabilirsiniz.

Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.

Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.

Yorum yap:

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

360° AJANS HİZMETLERİ
En
Şirket
Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak ve bizimle tanışmak için hemen iletişime geçebilirsiniz.

SOSYAL MEDYADA BİZ