Facebook Business Kullanmanın Önemi
Hepimizin bildiği gibi Facebook, dünyanın en önemli ve en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri. 3 milyara yaklaşmış olan kullanıcı sayısı ile dünyanın her bir yanına ulaşma imkânı sağlar. Bu yüzden, Facebook Business kullanmanız işletmeniz için birçok fayda sağlayacaktır.
Düşük Bütçeli Reklam Stratejisi
Eğer küçük-orta bir işletmeyseniz ve reklam bütçesi için çok fazla para ayıramıyorsanız Facebook reklamları ile az bir bütçeyle doğru bir strateji imkanı sağlar. Facebook reklam araçları, işletme kullanıcılarının coğrafi konumdan yaşa, ilişki durumuna ve hatta cinsel tercihe kadar değişen çeşitli demografik bilgileri kullanarak mesaj dağıtımını hedeflemesine olanak tanır. Ayrıca, pazarlamacıların reklam etkinliğini ölçmek ve reklamları gerektiği gibi ayarlamak için kullanabilecekleri bir dizi analitik araç sağlar.
Facebook Business sayfanızın size en önemli katkısı, potansiyel müşterileri link ile web sitesine yönlendirecek olmasıdır. Sitenize bu şekilde gelecek olan müşteriler diğerlerine kıyasla daha bilgili olacaklardır ve böylelikle daha alıcı bir kesim olur.
Sitenize Trafik
Facebook sayfanıza kullanıcı çekeceğinden dolayı sayfanız, içerik bakımından zengin olmalı. İsim, adres ve iletişim bilgilerinizin aksine, hizmet ve ürünlerinizden detaylıca bahsetmeniz gerekir ve tabii ki de işletmenizin hikayesi de olmalı. Potansiyel müşteriler aklındaki birçok sorunun cevabını sayfanızda bulmalı. Aynı zamanda, sayfanızda yeterli video ve fotoğraf olması da sizi tanımayanlar için ilk izlenim olarak çok yardımcı olacaktır.
Müşteriler, satış sonrası sorularını Facebook duvarınızda yayınlayabilir ve personeliniz bu soruları orada yanıtlayabilir. Bu genellikle personelin telefon aramalarını yanıtlamasından daha etkilidir ve diğer müşterilerin size bireysel olarak yaklaşmak zorunda kalmadan genel soruları ve cevapları okumasına olanak tanır.
B2B Avantajı
İşletme sahipleri, Facebook’ta diğer insanlardan % 74 daha fazla zaman harcıyor. Bu, sadece B2C yapan işletmeler için değil aynı zamanda B2B yapanlar için de çok önemli bir pazar olduğunu gösterir. B2B alanı rekabetçidir, bu da B2B pazarlamacılarının Facebook’tan olabildiğince yararlanmaları gerektiğini gösterir.
Birçok insan, Facebook’ta sayfasının olmasının yeterli olduğu düşünür. Ama bu gerçekten çok uzak bir düşünme. Doğru kullanılmaz ise Facebook’ta hiç olmamanız bile daha iyi olabilir. Sayfanızı boş bırakmamaya dikkat edin, düzenli olarak güncelleyin ve paylaşım yapın. Facebook sayesinde işletmelerin kendilerini tanıtma stratejisi komple değişti. Tek bir platforma bu kadar çok insanın ilgi duyması, herkes için bir şey olduğunu gösterir. Tek yapmanız gereken, doğru hedef kitleyi belirleyip reklamınızı yapmak. Gerisini Facebook’a bırakın.
Blog yazılarımızın tamamına burdan ulaşabilirsiniz.
Sizde Dijital Reklamcılıkla ilgileniyorsanız eğitimlerimiz hakkında detaylı bilgiye En Şirket Academy sayfasından ulaşabilirsiniz.